07.09.2017 |

Η MAN υποστηρίζει την ηλεκτροκίνηση για τις αστικές μεταφορές

«Η συνεργασία με τους πελάτες μας είναι ιδιαίτερα σημαντική για εμάς. Αυτός είναι ο λόγος που το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει μόνο αξιόπιστα ηλεκτρικά οχήματα που καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες των μεταφορικών εταιρειών. Ελπίζουμε ότι με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσουμε ηγετικό ρόλο μεταξύ των ευρωπαίων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων. Η ανάπτυξη των εν λόγω οχημάτων είναι σύνθετη και ενέχει υψηλά κόστη, αλλά η MAN είναι σε θέση να την υποστηρίξει. Η σχέση μας με την Volkswagen Truck & Bus είναι επίσης εξαιρετικά ευνοϊκή», δήλωσε ο Joachim Drees, Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Truck & Bus και MAN SE.

Από την αρχή της ανάπτυξης τέτοιων οχημάτων, η MAN έχει εμπλέξει τους πελάτες της ενεργά σε αυτήν. Στο τέλος του 2017, η ΜΑΝ θα παραδώσει τα πρώτα πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά της σε συγκεκριμένους πελάτες στην Αυστρία, όπως μεγάλες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ, ζυθοποιίες και μεταφορικές εταιρείες. Στο τέλος του 2018, θα παραχθεί ένας μεγαλύτερος αλλά περιορισμένος αριθμός ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η πλήρως μαζική τους παραγωγή έχει προγραμματιστεί για το 2021. «Στο πλαίσιο των μεγάλων κύκλων παραγωγής στα οχήματα κοινής ωφελείας και των δικών μας απαιτήσεων για υψηλή ποιότητα, αυτό είναι ένα πολύ φιλόδοξο εγχείρημα. Η φάση εντατικής δοκιμής, στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας του πελάτη, θα είναι αποφασιστικής σημασίας στο να διασφαλιστεί ότι τα ηλεκτρικά φορτηγά και τα ηλεκτρικά λεωφορεία μας προσφέρουν την ίδια αξιοπιστία με τα συμβατικά μας οχήματα», δήλωσε ο Felix Kybart, Διευθυντής Εναλλακτικών Κινητήρων της MAN Truck & Bus.

Οι ηλεκτρικοί κινητήρες δίνουν νέα δυναμική και στα αστικά λεωφορεία. Από το 2018, η MAN θα στέλνει δοκιμαστικούς στόλους στους δρόμους διαφόρων ευρωπαϊκών πόλεων. Γι’ αυτό το έργο, η MAN έχει συνάψει σχετικές συνεργασίες με τοπικές επιχειρήσεις μεταφορών στο Αμβούργο, το Μόναχο και το Βόλφσμπουργκ. Η μαζική παραγωγή ενός 100% ηλεκτροκίνητου αστικού λεωφορείου θα ξεκινήσει στο τέλος του 2019.

Η κατάσταση στα υπεραστικά οχήματα είναι λίγο διαφορετική: «Οι κινητήρες ντίζελ θα συνεχίσουν να έχουν σημαντικό ρόλο στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Αν και οι διάφορες σχετικές συζητήσεις αυτόν τον καιρό έχουν οδηγήσει κάποιους ανθρώπους στη διαμόρφωση διαφορετικής άποψης, οι σύγχρονοι κινητήρες ντίζελ σε φορτηγά και λεωφορεία είναι πολύ καθαροί με χαμηλές εκπομπές CO2. Με την τωρινή τεχνολογία των μπαταριών, δεν μπορώ να φανταστώ έναν αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα σε ένα φορτηγό μεγάλων αποστάσεων – δεν θα άφηνε αρκετό χώρο για το φορτίο.», δήλωσε ο Drees.

Ωστόσο η MAN συνεχίζει να σκέφτεται εναλλακτικές λύσεις για τους συμβατικούς κινητήρες ντίζελ ακόμα και για τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Οι μηχανικοί μας εξετάζουν διάφορες εναλλακτικές: μια υβριδική σειρά κινητήρων, καύσιμα που παράγονται με «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια, καθώς και κινητήρες αερίου. Ωστόσο, ο Drees δεν θέλει να προβλέψει ποιά θα είναι η τεχνολογία που θα κερδίσει τελικά το στοίχημα για τη ΜΑΝ και στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Το σίγουρο είναι ότι το μέλλον στις μεταφορές με ηλεκτροκίνηση υλοποιείται από τη ΜΑΝ με γοργούς ρυθμούς.

Πίσω στα Νέα μας